logo
Zachęcamy do kontaktu

41 272 18 78

kultura@pawlow.pl

Pawłów 45, 27-225 Pawłów

41 272 18 78

Pawłów 45, 27-225 Pawłów

Góra

Rekrutacja: Archiwum Społeczne z Plusem

Rekrutacja: Archiwum Społeczne z Plusem

Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Pawłowie zaprasza młodzież w wieku od 13 do 19 lat do udziału w projekcie „Archiwum Społeczne z Plusem”.

Projekt „Archiwum Społeczne z Plusem” skierowany jest do młodzieży w wieku od 13 do 19 lat (uczniów siódmej klasy szkoły podstawowej, gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej). Celem projektu jest utworzenie 12 osobowej grupy zainteresowań młodych ludzi, którzy wcielając się w rolę dziennikarzy zbiorą stare historie, fotografie, nagrania, relacje dokumenty dotyczące życia codziennego gminy Pawłów oraz stworzą cyfrowe archiwum gminy, przez co nawiążą nowe relacje, w tym z lokalnymi instytucjami oraz nabędą bezcenne kompetencje społeczne.

Młodzieżowa grupa 12 osób wcieli się w rolę detektywów-dziennikarzy. Młodzi ludzie po przejściu kursu dziennikarza będą gromadzić stare fotografie, wspomnienia, nagrane relacje oraz dokumenty życia społecznego. Młodzi wkroczą na obszar całej gminy, ocalając historie życia codziennego, dzieje lokalne i opowieści zwykłych ludzi. We współpracy z dorosłymi: sołtysami, radnymi, wójtem, pracownikami urzędu gminy, lokalnymi organizacjami czy rodziną będą poszukiwać osób, których historia jest bezcenną opowieścią. Młodzi samodzielnie będą przygotowywać prace, dokonując ich analizy i weryfikacji, następnie zgromadzone efekty swojej pracy będą publikować na specjalnie przygotowanej stronie internetowej. Dzięki temu staną się twórcami Społecznego Archiwum Gminy Pawłów. Realizacja projektu ma na celu ocalenie od zapomnienia historii zapisanej we wspomnieniach, przeżytej i doświadczonej przez zwykłych ludzi, których losy kryją się w cieniu wielkich wydarzeń i wielkich postaci. To znakomity sposób na ocalenie mikrohistorii, które są dla nas ważne gdyż dotyczą naszego bezpośredniego otoczenia – rodziny, szkoły, ulicy, sołectwa.

Projekt realizowany będzie od lutego do końca sierpnia 2018 r.

Rekrutacja trwa od 23 stycznia 2018 r. do 16 lutego 2018 r. i polega na zapoznaniu się z regulaminem projektu oraz wypełnieniem dwóch załączników (regulamin i załączniki do pobrania poniżej – w sekcji Pobierz), które następnie należy dostarczyć do koordynatora projektu – Piotr Maj, Urząd Gminy w Pawłowie, Pawłów 56, 27-225 Pawłów pok. 4.

Osoby do kontaktu: Piotr Maj (koordynator) tel. 41 272 16 14 wew. 114, Dominika Lipa, Monika Kardaś

Bądź na bieżąco! Polub nasz fanpage na Facebooku: https://www.facebook.com/ArchiwumSpoleczneZPlusem/

Pobierz:

 

Projekt „Archiwum Społeczne z Plusem” prowadzony jest w ramach programu „Równać Szanse” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanego przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży.

 

Udostępnij
Brak komentarzy

Napisz komentarz